Podsumowanie trasy po Ameryce Południowej (cz.2.)

Przyszła pora na podsumowanie finansowe trasy po Ameryce Południowej. Była to jedna z dwóch najkrótszych części na tej trasie. Druga właśnie trwa…

Zanim przejdę do szczegółów nogi nr 4 kilka szczegółów, które pojawiły się w prasie branżowej dotyczące Global Spirit Tour. I tak wg magazynu Billboard depeche MODE na koncertach mieli przychodu 187.306.599,00 USD, z czego tylko w pierwszym kwartale tego roku przychód wyniósł 45.872.840,00 USD, co dało zespołowi pierwsze miejsce największych tras pierwszego kwartału tego roku.

W podsumowaniu 2017 roku depeche MODE było 5. na 25 największych tras. Dzięki temu byli jednym z największych zespołów trasowych na świecie mając przychód na poziomie 123 mln USD. Co ciekawe Delta Machine Tour zarobiła 149 mln USD w totalu.

RANKING KONCERTÓW W Ameryce Południowej 11.03.2018 – 27.03.2018.

depeche MODE zagrało w Ameryce Południowej raptem 7 koncertów co przyniosło w totalu przychód na poziomie 20.064.918 USD. Całkowita frekwencja wyniosła 276.700 widzów, a wszystkie koncerty miały status 'Sold Out’. Średnia cena biletu wynosiła 76,38 USA /os. Uważam, że frekwencyjnie będzie to dużo lepsza trasa, niż obecnie tocząca się w USA i Kanadzie.

DEPECHE MODE EN EL ESTADIO UNICO LA PLATA
FOTOS MARTIN BONETTO
1. FREKWENCJA

Jako, że było tylko 7 koncertów, więc publikuję wszystkie w kolejności od największego do najmniejszego.

  1. Mexico City – 64.261 os
  2. Mexico City – 64.260 os
  3. Santiago de Chile – 47.668 os
  4. Buenos Aires – 47.214 os
  5. Sao Paulo – 24.180 os
  6. Lima – 15.742 os
  7. Bogota – 13.375 os
2. PRZYCHÓD NA KONCERT

Z takimi przychodami z koncertów, pierwsze cztery plasują się w Top 10 wszystkich koncertów granych na tej trasie. Dla porównania przychody z koncertu w Warszawie wynosiły 3.298.835,00 USD.

  1. Buenos Aires – 4.095.289,00 USD
  2. Santiago de Chile – 3.985.257,00 USD
  3. Mexico City – 3.799.138,00 USD
  4. Mexico City – 3.799.137,00 USD
  5. Sao Paulo – 2.115.569,00 USD
  6. Bogota – 1.276.390,00 USD
  7. Lima – 994.138,00 USD
3. KOSZT NA OSOBĘ

Na koniec chyba najciekawsze zestawienie. Który koncert był najtańszy z punktu widzenia fana, a który najdroższy. Należy pamiętać, że jest to wartość uśredniona i zawiera zarówno ceny biletów z najtańszych kategorii i ceny biletów z pakietów VIPowskich. Bilety z najtańszych kategorii robią masę, ale bilety z kategorii najdroższych zawyżają średnią.

  1. Bogota – 95,43 USD /os
  2. Sao Paulo – 87,49 USD /os
  3. Buenos Aires – 86,74 USD /os
  4. Santiago de Chile – 83,60 USD /os
  5. Lima – 63,15 USD /os
  6. Mexico City – 59,12 USD /os
  7. Mexico City – 59,12 USD/os

Po raz kolejny potwierdza się zależność, że najbardziej masowe koncerty – Mexico City – miały najtańsze bilety na osobę. Generalnie koncert w Ameryce Południowej były dużo tańsze dla fanów, niż na kontynencie europejskim.

Jeżeli nie czytaliście jeszcze wcześniejszego podsumowania, to zapraszam do części pierwszej o niedawno zakończonej trasie w Europie. Dane o frekwencji i sprzedaży pochodzą z publikacji na billboard.biz. A ja zabieram się do pisania podobnego podsumowania dla Ameryki Północnej.

Jeden komentarz do “Podsumowanie trasy po Ameryce Południowej (cz.2.)”

Leave a Reply