To będzie również krótkie podsumowanie, bo i odsłona nr 5 była z grona tych najkrótszych. Przychody z tej części były raczej z grona symbolicznych.

Na 9 koncertów znamy finanse 7 występów. Brakuje w zestawieniu nocy w Anaheim 2018.05.22 i w Tulsie 2018.05.29. Przychody z 7 koncertów wynosiły 8.417.575 mln USD. Nawet jeżeli dociągniemy do 10 mln USD, to i tak przychody z tej części trasy są połową krótszej o 2 koncerty trasy po Ameryce Południowej. Całkowita frekwencja wynosiła 91.183 tyś. widzów, przy ogólnej puli biletów 109.214. Dwa koncerty nie były wyprzedane, co dało 87% frekwencję.

1. Frekwencja

Jako, że koncertów było mało, więc publikuję pełne zestawienie:

  1. New York – 14.483 os
  2. Toronto – 14.270 os
  3. Chicago – 14244 os
  4. San Antonio – 13.221 os
  5. Sacramento – 12.396 os
  6. Boston – 11.581 os
  7. Philadelphia – 10.988 os
2. Przychód na koncert

Najbardziej dochodowa noga to, to nie była. 8 mln USD, tyle depeche MODE w Europie tuliło zimą na pięciu koncertach, a latem wystarczyły dwa. Nie mniej i 8 mln drogą nie chodzi.

  1. New York – 1.531.052,00 USD
  2. Chicago – 1.368.405,00 USD
  3. Toronto – 1.310.416,00 USD
  4. Sacramento – 1.146.455,00 USD
  5. San Antonio – 1.144.480,00 USD
  6. Boston – 1.011.092,00 USD
  7. Philadelphia – 905.675,00 USD

Dwa koncerty miały status – niewyprzedane. Były to największe przestrzały frekwencyjne na tej trasie. Organizator wyprzedał te koncerty jedynie w 50%-60%:

  1. Philadelphia – 52,32%
  2. Boston – 59,09%

Nie znając wyników koncertów w Anaheim i w Tulsie i tak powyższe koncerty zajmują ostatnie miejsca. Na tych koncertach były największe luzy.

3. Koszt na osobę

Na koniec chyba najciekawsze zestawienie. Który koncert był najtańszy z punktu widzenia fana, a który najdroższy. Należy pamiętać, że jest to wartość uśredniona i zawiera zarówno ceny biletów z najtańszych kategorii i ceny biletów z pakietów VIPowskich. Bilety z najtańszych kategorii robią masę, ale bilety z kategorii najdroższych zawyżają średnią.

  1. New York – 105,71 USD/os
  2. Chicago – 96,07 USD/os
  3. Sacramento – 92,49 USD/os
  4. Toronto – 91,83 USD/os
  5. Boston – 87,31 USD/os
  6. San Antonio – 86,57 USD/os
  7. Philadelphia – 82,42 USD/os

Jeżeli nie czytaliście jeszcze wcześniejszego podsumowania, to zapraszam do części pierwszej o niedawno zakończonej trasie w Europie. Dane o frekwencji i sprzedaży pochodzą z publikacji na billboard.biz.