To będzie również krótkie podsumowanie, bo i odsłona nr 5 była z grona tych najkrótszych. Przychody z tej części były raczej z grona symbolicznych.
Na 9 koncertów znamy finanse 7 występów. Brakuje w zestawieniu nocy w Anaheim 2018.05.22 i w Tulsie 2018.05.29. Przychody z 7 koncertów wynosiły 8.417.575 mln USD. Nawet jeżeli dociągniemy do 10 mln USD, to i tak przychody z tej części trasy są połową krótszej o 2 koncerty trasy po Ameryce Południowej. Całkowita frekwencja wynosiła 91.183 tyś. widzów, przy ogólnej puli biletów 109.214. Dwa koncerty nie były wyprzedane, co dało 87% frekwencję.
1. Frekwencja
Jako, że koncertów było mało, więc publikuję pełne zestawienie:
- New York – 14.483 os
- Toronto – 14.270 os
- Chicago – 14244 os
- San Antonio – 13.221 os
- Sacramento – 12.396 os
- Boston – 11.581 os
- Philadelphia – 10.988 os
2. Przychód na koncert
Najbardziej dochodowa noga to, to nie była. 8 mln USD, tyle depeche MODE w Europie tuliło zimą na pięciu koncertach, a latem wystarczyły dwa. Nie mniej i 8 mln drogą nie chodzi.
- New York – 1.531.052,00 USD
- Chicago – 1.368.405,00 USD
- Toronto – 1.310.416,00 USD
- Sacramento – 1.146.455,00 USD
- San Antonio – 1.144.480,00 USD
- Boston – 1.011.092,00 USD
- Philadelphia – 905.675,00 USD
Dwa koncerty miały status – niewyprzedane. Były to największe przestrzały frekwencyjne na tej trasie. Organizator wyprzedał te koncerty jedynie w 50%-60%:
- Philadelphia – 52,32%
- Boston – 59,09%
Nie znając wyników koncertów w Anaheim i w Tulsie i tak powyższe koncerty zajmują ostatnie miejsca. Na tych koncertach były największe luzy.
3. Koszt na osobę
Na koniec chyba najciekawsze zestawienie. Który koncert był najtańszy z punktu widzenia fana, a który najdroższy. Należy pamiętać, że jest to wartość uśredniona i zawiera zarówno ceny biletów z najtańszych kategorii i ceny biletów z pakietów VIPowskich. Bilety z najtańszych kategorii robią masę, ale bilety z kategorii najdroższych zawyżają średnią.
- New York – 105,71 USD/os
- Chicago – 96,07 USD/os
- Sacramento – 92,49 USD/os
- Toronto – 91,83 USD/os
- Boston – 87,31 USD/os
- San Antonio – 86,57 USD/os
- Philadelphia – 82,42 USD/os
Jeżeli nie czytaliście jeszcze wcześniejszego podsumowania, to zapraszam do części pierwszej o niedawno zakończonej trasie w Europie. Dane o frekwencji i sprzedaży pochodzą z publikacji na billboard.biz.